Wybrano najkorzystniejszą propozycję w przetargu na projekt modernizacji linii kolejowych 177 i 294
Firma PKP Polskie Linie Kolejowe podjęła decyzję o wyborze najbardziej satysfakcjonującej oferty w kontekście planowanej rewitalizacji tras kolejowych numer 177 i 294. Interesujące jest to, że koszty jej realizacji nie przekroczyły założonych pierwotnie w kosztorysie. Niezbędne jest podkreślenie, iż to kluczowe przedsięwzięcie dla południowej części Opolszczyzny będzie możliwe dzięki finansowemu wsparciu ze strony prywatnej korporacji.
Siedem firm zdecydowało się na udział w przetargu. W procesie oceny zgłoszonych propozycji kluczowym kryterium była cena. Firma Databout za swe usługi zażądała kwoty wynoszącej 17 923 560 zł. Jest to suma, która mieści się w ramach założonego przez inwestora kosztorysu, zarówno w kontekście pierwszego etapu prac (projektowanie), dla którego przewidziano kwotę 18 843 898,56 zł, jak również w odniesieniu do całościowej realizacji zadania z uwzględnieniem prawa opcji (nadzór autorski podczas etapu budowy), dla którego przewidziano koszt 20 728 288,41 zł.
Oferta zgłoszona przez konsorcjum firm RDK Projekt – Infra Centrum Doradztwa była nieznacznie wyższa i wynosiła 18 993 684,60 zł. Pozostałe firmy proponowały ceny przekraczające wartość 20 mln zł – a w przypadku trzech z nich (Multiconsult Polska, BBF oraz konsorcjum Mosty Katowice – Arcadis) nawet 29 mln. Pozostali uczestnicy procedury to konsorcja Sweco Polska – BPKiUI Łódź oraz firma TDM Projekt.